Köp- och leveransvillkor

Om Italiansson handelsbolag

Företaget har sitt säte i Veddige. Företagets postadress är Viskastigen 23, 432 67 Veddige. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Organisationsnummer: 969793-6566.

Beställning

Vi säljer till privatpersoner. För att få handla på italiansson.se skall man ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. För närvarande levererar vi endast inom Sverige.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]

Önskar ni köpa större volymer av våra produkter ber vi Er kontakta oss direkt för förbeställning av varor och alternativa fraktalternativ/pris. 

Priser

Alla priser i webbutiken anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan och förbehåller oss rätten att justera priset.

Frakt

Leverans till utlämningsställe (närmsta DHL-ombud) (max 35 kg per beställning):

-69 kr för paket upp till 2 kg

-99 kr för paket 2kg-20 kg

-149 kr för paket med totalvikt +20-35kg (beställning delas upp i två separata paket) 

Fraktfritt för ordervärde över 1000 kr till närmsta DHL-ombud (MAX 35kg)

Hemleverans med DHL:

-199 kr för paket upp till 20kg 

-299 kr för paket +20-35kg

Hämta på lager i Veddige: 0kr

Hemleverans postort: Varberg, Veddige, Bua, Åskloster, Väröbacka, Derome: 30kr

Öppettider: Tisdag, onsdag 9.30-16.30, torsdag 9.30-18.00, fredag 9.30-13.00 (HELGDAGAR INKL. MIDSOMMARAFTON STÄNGT). Du får en SMS-avisering när din order finns att hämta, inom 48 timmar helgfri vardag. Beställning lagd under helg finns att hämta f.r.o.m tisdag.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3-5 helgfria vardagar. Vid hög orderingång kan leveranstiden vara något längre, vilket meddelas i kassan och i orderbekräftelse.

Beställningar lagda på helger skickas tidigast följande helgfri vardag. 

BESTÄLLNINGAR MED KYLVAROR SKICKAS VIA DHL-PAKET SKICKAS MÅNDAG, TISDAG, ONSDAG*.

*Beställningar som inkluderar kylvaror skickas nästföljande vecka om beställning sker onsdag till fredag.

Kund ansvarar för att hämta ut paket innehållande kylvaror så snart som möjligt när paket ankommit till ombud. 

KYLGARANTI GÄLLER FÖR SÖDRA OCH MELLERSTA SVERIGE. 

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakat av fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet hos postombud skall du omedelbart anmäla detta till postombudet. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.  

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse går det i retur till oss efter 14 dagar. Ej utlämnat paket debiteras med 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker enligt fraktavtal med DHL. Vid ordervärde överstigande 1000kr bjuder vi på fraktkostnaden till ombud (MAX 40kg)

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor i obruten förpackning utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten. Återbetalning sker via vald betalningsmetod. 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela oss att du ångrar ditt köp. Ett meddelande ska skickas till [email protected] I ditt meddelande ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Reklamation och klagomål

Vi kvalitetssäkrar alla förpackningar innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna foto på skada via email. 

Om vi ej kan leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. 

Betalningsalternativ:

Vi erbjuder flera betalalternativ genom vår betallösning Swedbank Pay Checkout. 

Swish:

Signera köp i din Swish-app med BankID. 

Kortbetalning:

Betalning kan ske med följande kort: Visa, Mastercard, Maestro. 

Betalning med Faktura eller Kredit:

Information om personuppgifter och kreditprövning:

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till Swedbank Pay, en del av PayEx Sverige AB, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av Swedbank Pay produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till Swedbank Pay d.v.s. PayEx Sverige AB att du inte samtycker till detta på den adress som Swedbank Pay d.v.s. PayEx anvisar.

Information om överlåtelse

Fordran kommer att överlåtas till Swedbank Pay, en del av PayEx Sverige AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx Sverige AB på det konto som PayEx anvisar.

Ta del av Swedbank Pay allmänna villkor via denna länk.

Betalnings- och leveransvillkor vid faktura:

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Faktureringsavgift tas ut med 29 kronor per avi.

Faktura ska betalas så att beloppet är mottagaren tillhanda senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande referensränta + 19,000/0, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

När tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.  

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen